Making some peanut butter...!

            


Ένα ερωτηματικό που είχε στιγματίσει την παιδική μου ηλικία ...όταν παρακολουθούσαμε αμερικάνικες - ας πούμε παιδικές - ταινίες τύπου Ghostbusters ή Goonies...όλοι ΜΑ ΟΛΟΙ κάποια στιγμή εκστασιάζονταν τρώγοντας...peanut butter jelly σάντουιτς (!) Και στο μυαλό μου αντηχούσε  πάντα η ίδια ερώτηση : ΤΙ στο καλό είναι αυτό και ΠΟΎ το βρίσκουν;;;

Εχμμ ναι ...είμαι λίγο παλιά είναι η αλήθεια κι όταν ήμουν δέκα χρονών δεν ήταν συνηθισμένο έδεσμα στα ελληνικά σπίτια το φυστικοβούτυρο...αν κι έχω την εντύπωση ότι ακόμα δε συνηθίζεται! Και είναι λογικό ...τα βαζάκια που κυκλοφορούν ευρέως είναι γεμάτα συντηρητικά κι ακριβούτσικα...κάθε άλλο παρά δελεαστικά.

Κι όμως το σπιτικό φυστικοβούτυρο είναι, εκτός από ενδιαφέρουσα γεύση, αξιόλογη τροφή. Είναι πηγή καλών λιπαρών, πρωτεϊνών και αντιοξειδωτικών ουσιών - εννοείται πώς δεν υπερβάλουμε γιατί από θερμίδες...ε...όπως και να το κάνουμε....ΕΧΕΙ!

Αποφάσισα να ασχοληθώ λοιπόν με το θέμα ...κατ οίκον παρασκευή φυστικοβουτύρου (!) καθώς είχα βρει πολλές ιδιαίτερες συνταγές αλλά πρώτη ύλη πουθενά!! Αυτή τη στιγμή δυστυχώς δε θυμάμαι πού ακριβώς το ανακάλυψα αλλά ένα θα σας πω  : είναι απλά ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ! Τα μόνα απαραίτητα υλικά είναι :







  • 1 kg φυστίκια τύπου peanuts (αν βρείτε ανάλατα τόσο το καλύτερο) (εγώ δε βρήκα)
  • 100-150 ml σησαμέλαιο 

Ναι! Μόνο αυτά! Και πώς το φτιάχνουμε;


Βάζουμε τη βασική λεπίδα κοπής στο μίξερ (ή το μούλτι) και χτυπάμε τα φυστίκια προσθέτοντας σταδιακά το σησαμέλαιο. Χρειάζεται κάμποση ώρα μέχρι να αποκτήσει κρεμώδη υφή οπότε λίγη υπομονή ...Προσοχή όμως γιατί χρειάζεται αρκετά δυνατό μηχάνημα - πάνω από 400 watt σίγουρα - εγώ πάρα λίγο να το καταστρέψω(!) - ναι ναι μύρισε καμένο λάστιχο σας λέωωωω - οπότε κάνουμε μικρά  διαλείμματα κατά τη διάρκεια.


Όταν το μίγμα γίνει κρεμώδες κι ελαφρώς παχύρρευστο τότε σταματάμε. Το φυλάμε σε γυάλινο βάζο στο ψυγείο όπου διατηρείται για περίπου τρεις μήνες αναλλοίωτο - αν και μεταξύ μας τώρα δε νομίζω να επιβιώσει για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα!!! 


Στη συνέχεια μπορούμε ευχαρίστως να αυτοσχεδιάσουμε. Να φτιάξουμε μικρά σάντουιτς με μαρμελάδα  μύρτιλλο που του ταιριάζει πάρα πολύ, χορταστικές και νόστιμες μπάρες ( εδώ βρήκα μια ενδιαφέρουσα συνταγή - θα τη δοκιμάσω και θα σας πω ), κέικ,κοτόπουλο satay κι ότι άλλο βάζει ο νους μας. Ή πολύ απλά :




με χωριάτικο, ζεστό ψωμάκι κι αποξηραμένα και φρέσκα φρούτα!! Ιδανικό πρωινό...

Τι ακόμη δε σας έπεισα;!

Πάντως περιμένω εντυπώσεις και προτάσεις σερβιρίσματος....

Πολλά φιλιά!

y  ❤️





Comments

  1. Πρέπει να δοκιμάσω άμεσα για να πειστώ και γευστικά . Εντάτσει;
    Άμεση απόκριση δεν μπορείς να πεις;;; Εντάτσει;;;
    Σοφία

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εεεεεεντάτσει!! Δοκίμασε και θα με θυμηθείς;)
      Πολλά φιλιά!
      y ❤️

      Delete
  2. Πόσο σε καταλαβαίνω δεν έχεις ιδέα! Είχα σκάσει να το δοκιμάσω και όταν πρωτοεμφανίστηκε και στα ελληνικά supermarket έπεσα με τα μούτρα. Δεν είχα ιδέα οτι γίνεται τόσο εύκολα και σε ευχαριστώ για την συνταγή. Πριν χρόνια είχα δοκιμάσει μια καταπληκτική sauce φυστικιού σε κάποιο κινέζικο που συνόδευε τέλεια το κοτόπουλο κι ακόμα δεν έχω καταφέρει να τη βρώ. Θα προτείνω όμως αφού μου δίνεις το πάτημα μια συνταγούλα για γλυκάκι που τη δοκίμασα και την ανέβασα και στο δικό μου blog. Fudge σοκολάτας με φυστικοβούτυρο και maltesers. Eίναι μούρλια! Καλή εβδομάδα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Λοιπόν κορίτσι αυτή η είναι η sauce satay που γράφω - εγώ δοκίμασα την εκδοχή του Jamie Oliver και είναι πραγματικά πολύ καλή! Τη συνταγή σου τη διάβασα - φαίνεται υπέροχη, θα τη δοκιμάσω τώρα που έχω και φρέσκο φυστικοβούτυρο έτοιμο...
      Πολλά πολλά φιλιά!
      y ❤️

      Delete
  3. Στην μαμά μου αρέσει πολύ
    απο εκει δοκίμσα, καλό αλλα σε μικρές δόσεις!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ReplyDelete

Post a Comment