Jewel - embellished turtleneck!



Μια σύντομη ματιά στις street style φωτογραφίες από τους δρόμους του Μιλάνου και του Παρισιού τις τελευταίες εβδομάδες αρκεί για να διαπιστώσουμε ότι.....turtlenecks - κοινώς ζιβάγκο - are back!!!


ΤΙΙΙ;;; Δε σας αρέσουν τα ζιβάγκο;;;Τσ τσ τσ...

Εγώ πάντως είχα αποκτήσει εμμονή κάποτε που σιγά σιγά μεταμορφώθηκε σε ...χρόνια κατάσταση!!!:) Όλα ξεκίνησαν όταν ήμουν περίπου δεκατεσσάρων και αγόρασα το πρώτο μου ζιβάγκο μπλουζάκι...Ήταν ριμπ, πλεκτό, στο μπλε του κοβαλτίου και το είχα δει σε ένα editorial στο Miss Seventeen ( το θυμάστε αυτό το περιοδικό; ήταν το αγαπημένο μου τότε!).
H boutique λεγόταν Caroll  και βρισκόταν στην Πατριάρχου Ιωακείμ στο Κολωνάκι, όπου τραβολόγησα τη μαμά μου για να μου το πάρει ( ναι μου έκανε όλα τα χατίρια μπορώ να πω - που να δείτε τι τράβηξε με το επόμενο κόλλημά μου με τις μπότες ως φοιτήτρια...άλλο post αυτό!! ). Με μεγάλη μου χαρά ανακάλυψα ότι πρόκειται για ένα παριζιάνικο brand που έχει ιστορία από το 1963 και φυσικά ...υπάρχει ακόμα σε άλλες πρωτεύουσες!!!

Και μιλώντας για ιστορία...να δούμε πώς επινοήθηκε η ενδυματολογική εφεύρεση του ζιβάγκο; Πάντα το είχα απορία...

Τέτοιου είδους μπλούζες φαίνεται να χρησιμοποιούνται εδώ και εκατοντάδες χρόνια, περίπου από τον δέκατο πέμπτο αιώνα, αλλά δεν είναι γνωστή η πρώτη φορά που κάποιος εμφανίστηκε με αυτή. Έως τον δέκατο ένατο αιώνα ήταν κυρίως ένδυμα εργατών, αθλητών, αξιωματικών του ναυτικού. Από τα μέσα του εικοστού αιώνα τα μαύρα ζιβάγκο έγιναν σήμα κατατεθέν των καλλιτεχνών, φιλοσόφων, ακαδημαϊκών και διανοούμενων γενικότερα -
χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Γάλλος φιλόσοφος Μισέλ Πωλ Φουκώ.  Στη συνέχεια υιοθετήθηκε από τους ηθοποιούς όπως ο Υβ Μοντάν και γενικά αποτέλεσε το επαναστατικό υποκατάστατο του πουκαμίσου με τη γραβάτα, ακόμη και για τους πολιτικούς.

Στη γυναικεία γκαρνταρόμπα τρύπωσε δειλά από τις φεμινίστριες γύρω στο 1920 και παρέμεινε μέχρι σήμερα αναπόσπαστο κομμάτι της καθώς οι γυναίκες λάτρεψαν τον τρόπο που αγκαλιάζει και αναδεικνύει τη σιλουέτα τους...

Στην Ελλάδα όμως γιατί ονομάζεται ζιβάγκο; Μετά από μια σύντομη.... ενημέρωση από τον κ.Μπαμπινιώτη (!) έμαθα πως η ονομασία προέρχεται από τα κοστούμια του Ομάρ Σαρίφ - Δόκτωρ Ζιβάγκο στην ομώνυμη ταινία του 1955..! Έτσι φτάνουμε στο σήμερα και το δικό μου ταπεινό μαύρο ζιβάγκο....





Το οποίο έχω αρκετό καιρό και, για να είμαι ειλικρινής, έχω βαρεθεί λιγάκι...Αλλά δε μου πάει και να το εξαφανίσω γιατί είναι ένα ιδιαίτερο κομμάτι με διάφανη πλάτη που θα έκανε ένα βραδινό ντύσιμο αν μη τι άλλο ....ενδιαφέρον!! Αποφάσισα λοιπόν να το αναβαθμίσω λιγάκι κεντώντας μικρά κρυσταλλάκια στο λαιμό, έτσι ώστε να θυμίζει κόσμημα...





Εδώ τα έχω τοποθετήσει στις θέσεις που θέλω αλλά δεν τα έχω ράψει όλα ακόμα...Όταν το ολοκληρώσω θα ανεβάσω και μια φωτό που θα είναι φορεμένο να δείτε πώς στέκεται......

Πώς σας φάνηκε η ιδέα; Ξεκινάμε κέντημα;;;!:):)

Πολλά φιλιά!

y ❤️

Comments

  1. κλασικο κομμάτι, μου αρεσει πολύ!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε! Φιλιά πολλά!
      y ❤️

      Delete

Post a Comment